måndag, januari 15, 2007

Cd och konsert mot sexualiserat våld

Flickornas hus (Tyttöjen Talo) har ett projekt mot sexualiserat våld,"Kallt och ensamt" ("Kylmää ja Yksinäistä"). De producerar en CD och håller en gratis konsert på Gloria den 26.januari, med flera kända finländska artister, flera har producerat några av låtarna.

Om du inte skrivit under apellen mot sexualiserat våld mot unga som jag har haft under hösten här till höger. Gör det. Den är initierad av Flickornas Hus och återknyter till denna kampanj.

Och så en rolig grej. Jag känner till en av killarna som skrivit en av låtarna och han berättade att han citerat mig. Och visst kände jag igen mina ord nu då jag tittade i låttexterna på hemsidan ;) Vi har haft många diskussioner om jämställdhet och jag blir glad om de har inspirerat.

Så tro inte att dina diskussioner inte leder någon vart. Ibland får man kanske bara aldrig veta.

Inga kommentarer:

Site Meter