lördag, augusti 19, 2006

Samtal med sköldar

Igår var jag på en fest med flera för mig från pressen bekanta feminister och feministiska diskussioner uppstod. Diskussionen var i mina ögon inte konstruktiv utan handlade bl.a om hur feminister utesluter männen och om hur vi generaliserar varandra. Jag var nog lite besviken efteråt, det kändes som om vi inte byggde broar utan snarare murar kring varandra pga av att vi kanske inte förstod varandra. Det är konstigt att jag fortfarande kan ramla in i situationer där jag märker hur vi positionerar oss i det politiskt korrekta landskapet och där ingen vill framstå som den dåliga feministen man pratar om, men samtidigt inte höja sig själv till skyarna. Jantelagen i kombination med en rädsla för att bli misstolkad. Det blir ju ganska uppenbart vad som händer med den samlande kvinnokraften.

Inga kommentarer:

Site Meter